Het is anno 2013 erg gebruikelijk voor consumenten om een (groot) deel van de feestdag-aankopen online te plegen. Uit onderzoek blijkt het in de VS en Groot-Brittannië maar liefst om 86% van de consumenten te gaan die kerstaankopen via online kanalen doet.

Een goede ontwikkeling voor webwinkels, mits ze ervoor zorgen dat ze goed voorbereid zijn. Dit blijkt in de praktijk namelijk nog al eens tegen te vallen.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt namelijk dat maar liefst 55% van de ondervraagde consumenten vorig jaar in meer of mindere mate te maken heeft gehad met frustraties tijdens het doen van online kerst-aankopen. 44% zag wel eens van een aankoop af om die reden, 34% week uit naar de concurrent. Belangrijkste frustraties die voor dit gedrag zorgden blijken een ingewikkelde afreken-procedure en een trage website te betreffen.

E-Commerce hosting biedt oplossing

Voor webshops blijkt het dus belangrijk om na te denken over de opzet van hun website, maar met name ook te kiezen voor een partner die e-commerce hosting aanbiedt.

Benieuwd of uw website ‘feestdagen’-proof is? Wij geven graag advies over mogelijke verbeter-punten, neem dus gerust contact op!