Steeds meer bedrijven bieden hun medewerkers een tablet van de zaak aan, om mobiel werken te bevorderen. Dit lijkt een positieve impact te hebben op productiviteit enerzijds, maar zorgt anderzijds ook voor onnodig hoge kosten. Het grootste probleem, zo blijkt uit onderzoek van Panasonic, is het grote aantal gebruikers dat met technische problemen in aanraking komt bij het gebruiken van een bedrijfstablet. Maar liefst 47% van de ondervraagde gebruikers blijkt binnen 2 jaar problemen te ondervinden.

Een potentieel problematische ontwikkeling, aangezien hetzelfde onderzoek ook aanduidt dat mensen die problemen hebben ervaren, de tablet van de zaak gemiddeld twee weken kwijt zijn. Iets dat in een bedrijfssetting problemen kan veroorzaken. De technische mankementen die zich voordoen zijn zeer divers. Een groot deel van de respondenten geeft aan dat de tablet er ‘gewoon mee ophield’ (41%), er zich problemen voordeden door oververhitting (29%) of de bedrijfstablet er meer ophield door val-schade (21%).

Ondersteuning aanschaf bedrijfstablet

Panasonic draagt het onderzoek met name aan als verklaring voor de introductie van stevigere bedrijfstablets, en het wetenschappelijke karakter van de bijbehorende whitepaper kan dan ook niet worden bevestigd. Wel lijkt het erop dat het voor bedrijven belangrijk is om potentiële problemen met bedrijfstablets vooraf in te schatten en zo nodig samen te werken met een ICT partner ter ondersteuning.

Zelf problemen met tablets in uw bedrijfsomgeving? Wij denken graag mee over ondersteuning, neem gerust contact met ons op!