Waar veel bedrijven vroeger een eigen telefooncentrale hadden, stappen steeds meer organisaties tegenwoordig over op Cloud Telefonie. Bij deze technologie loopt het telefoongesprek via internet (Voice over IP) en wordt de telefooncentrale in de cloud gehost. Cloud Telefonie heeft verschillende voordelen over een traditionele telefooncentrale op locatie. Wanneer u functionaliteit mist of uw huidige telefooncentrale aan vervanging toe is, is overstappen op hosted VoIP daarom een alternatief dat u zeker moet overwegen.

Cloud Telefonie: overal bereikbaar op één nummer

Als u besluit om als organisatie gebruik te gaan maken van hosted VoIP, dan beschikt u vervolgens over de functionaliteit van een professionele telefoonoplossing, zonder dat u hoeft te investeren in een eigen telefooncentrale. Hierbij zijn geen beperkingen wat betreft het aantal lijnen, zolang de bandbreedte van uw internetverbinding afdoende is. Bovendien kunt u uw hosted telefooncentrale eenvoudig inrichten via internet. Hier regelt u het toevoegen of verwijderen van gebruikers, doorschakelingen en zaken als wachtmuziek. Tot slot bent u met hosted VoIP telefonie niet gebonden aan één fysieke locatie, u bent waar dan ook bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer.

Meer voordelen van Cloud Telefonie

Twee andere belangrijke voordelen van Cloud Telefonie zijn het kostenmodel en de flexibiliteit die u waarschijnlijk al kent van andere clouddiensten. Zo hoeft u voor Cloud Telefonie geen hoge kosten te maken die normaal gepaard gaan met de aanschaf en het onderhoud van een eigen telefooncentrale. In plaats daarvan betaalt u maandelijks een bedrag aan abonnementskosten plus de gemaakte gesprekskosten. Een kostenmodel dat vooral voor MKB’ers zeer geschikt is. Bovendien is hosted VoIP een bijzonder schaalbare oplossing. Via het controlepaneel kunt u op ieder ogenblik eenvoudig nieuwe medewerkers toevoegen en verwijderen.

Cloud Telefonie bij Javelin ICT

Javelin ICT is uw partner in ICT, dus ook in Cloud Telefonie. Wanneer u overtuigd bent van de voordelen van hosted VoIP dan regelen wij graag de overstap van uw huidige telefooncentrale naar telefonie in de cloud voor u. Van het aansluiten van uw telefoonummer(s) tot het configureren van uw telefoontoestellen en zelfs het opzeggen van uw huidige abonnement, wij regelen het voor u. Zo kunt u zorgeloos gaan profiteren van de voordelen die VoIP telefonie u te bieden heeft. Heeft u vragen of wilt u deze professionele telefonie oplossing direct aanvragen? Neem dan contact op via onze website, of bel ons op telefoonnummer 040- 850 3000.