Javelin ICT ontwikkelde in opdracht van Hoffice het Dial on Demand/Message on Demand-systeem, een (terug-)belservice die functioneert als telefonische vooraankondiging of voorbelservice. De resultaten na vier jaar gebruik van het nieuwe systeem Dial on Demand/Message on Demand zijn nog steeds succesvol. Dat blijkt onder meer uit het hoge aantal berichten: maandelijks tienduizenden berichten. Met deze telefonische vooraankondiging, een voorbelservice, wordt een klant simpel en snel van A naar B vervoerd.

Het systeem belt mensen geautomatiseerd op of stuurt een sms bericht. Bijv. “Goedemiddag u spreekt met de taxicentrale, uw taxi staat over 5 minuten voor u klaar.” Nu wordt het nog vooral gebruikt door taxicentrales voor zorgafhankelijke gebruikers. In principe werkt dit systeem voor iedere dienst dat werkt met bevestiging van een geplande afspraak. Ook kan het systeem klanten informeren over eventuele vertragingen in de uitvoering van de dienstverlening. Zeker in de wintermaanden is dit een gewaardeerde functionaliteit.

Klant aan het woord

Christiaan Conradie, bedrijfsleider van taxicentrale Wolters: “Goed aan dit systeem is dat de klant weet dat de taxi eraan komt en hij rustig naar bijvoorbeeld de hoofdingang van het verzorgingstehuis of portiek van de flat kan lopen. Zowel de taxichauffeur als eventuele andere klanten hoeven niet onnodig lang te wachten. Dat betekent overigens ook dat in de wintermaanden niemand meer lang in een koud portiek hoeft te wachten. En dat geeft klanten weer een groter veiligheidsgevoel: zeker in de avonduren. Ze weten dat ze maar eventjes hoeven te wachten.”

Succes krijgt vervolg

Na twee jaar een stijgende lijn in het aantal berichten en de positieve feedback van klanten, is Hoffice uitermate tevreden over de dienst die voor hen is ontwikkeld. Het Dial on Demand-systeem zorgt voor verhoogde service, vertrouwen en stabiliteit. Daarom is na twee jaar een uitbreiding op het systeem gerealiseerd. Er kan daardoor ook gewerkt met proactieve te vroeg of te laat meldingen en direct response. Voorbeeld: “Goedemorgen u spreekt met de taxicentrale, uw taxi kan 30 minuten eerder voor u klaarstaan. Toets een 1 om dit te accepteren, toets een 2 voor de originele tijd.” Bij Regiotaxiprojecten moeten klanten vaak minimaal een uur voorafgaand aan de rit reserveren. Dit om taxibedrijven de kans te geven om ritten optimaal te kunnen combineren. Soms is dit echter niet nodig.

Nieuwe toepassingen

De belservice op basis van Dial on Demand of Message on Demand is interessant voor alle vormen van dienstverlening waarbij sprake is van intensief klantcontact. Bijvoorbeeld een tandarstenpraktijk die een dag voor de afspraak een herinnerings-sms stuurt, of de leverancier van witgoed die door middel van de voorbelservice zeer gericht haar klant kan informeren.

Commerciële toepassingen

Bovenstaande voorbeelden richten zich voornamelijk op verhoging van de dienstverlening. Daarnaast zorgen ze ook voor een hogere effiëntie binnen de organisatie die van de dienst gebruik maakt. Er zijn echter ook commerciële toepassingen van Dial & Message on Demand denkbaar. U kunt uw klanten informeren over aankomende acties of wat denkt u van de kapperszaak die haar klanten na zes weken uitnodigt voor een nieuwe afspraak?

Benieuwd wat Javelin als ICT partner voor u kan betekenen? Neem gerust contact op!