VoIP, of Voice over Internet Protocol is bellen via het internet. In plaats van een analoge telefonielijn wordt het telefoongesprek afgehandeld via een internetverbinding, ideaal voor organisaties die aan de slag gaan volgens ‘het nieuwe werken’.

Om met Voip te kunnen bellen heeft u drie dingen nodig:

  1. Allereerst heeft een internetverbinding nodig.
  2. Verder hebt u een VoIP centrale of account bij een VoIP dienst nodig, wat geregeld kan worden bij een VoIP provider.
  3. En u hebt een toestel nodig wat geschikt is om VoIP gesprekken af te handelen.

Of Voip telefonie voor u financieel interessant is berekenen we graag voor u. Neem contact met ons op en wij maken graag een offerte voor u.

Ja natuurlijk. Overstappen van analoge telefonie naar Voip telefonie is voor u heel eenvoudig. Wij regelen het namelijk helemaal. Wij kunnen ieder bestaand regionaal nummer verhuizen (een portering). Alle VoIP nummers kunnen worden afgeleverd op een VoIPcentrale. Daarnaast levert Javelin ook nieuwe regionale nummers (netnummers, bijv. 040 voor Eindhoven) en nummerblokken in heel Nederland.
Een opvallende eigenschap van VoIP telefonie is dat je op een regionaal nummer bereikbaar bent, maar een gesprek elders kunt aannemen, ook in het buitenland.

Met een VoIP centrale hebt u maximale vrijheid wat betreft nummerkeuze. U kunt elk willekeurig lokaal nummer (bijvoorbeeld 040) laten aansluiten op uw VoIP centrale. En u bent daarop altijd bereikbaar, waar u ook bent. Evengoed kunt u er zelf mee bellen.

085 en 088 nummers
Een nationaal bedrijfsnummer, ofwel 085- of 088-nummer is een telefoonnummer voor bedrijven, dat niet gebonden is aan een bepaald netnummer. Een 085- of 088-nummer maakt het mogelijk om hetzelfde netnummer te gebruiken voor verschillende locaties in het land. Het is daarmee niet nodig om de geografische aanduiding in het telefoonnummer (010, 020, 070, enzovoort) te gebruiken.

0800 nummers
Een 0800 servicenummer maakt bedrijven in héél Nederland voor de beller kosteloos bereikbaar. Als eigenaar van het nummer betaalt u de gespreks-/verkeerskosten.

0900 nummers
Een 0900-nummer is een servicenummer waarmee u opbrengsten kunt genereren. De tarieven kunnen worden afgestemd op uw commercieel of communicatief doel. Dat maakt het tot een geschikt instrument voor bedrijven die iets te bieden hebben waarvoor klanten willen betalen.

Internationale nummers
Naast diverse soorten Nederlandse nummers kan Voiper ook in een groot aantal andere landen nummers aanleveren. Per land kunnen ook nog aanvullende voorwaarden van toepassing zijn, bijvoorbeeld doordat de overheid van dat land eisen stelt aan de aanvrager.

Wilt u meer weten over mogelijkheden per nummersoort? Kijk dan op de site van Voiper, provider van zakelijke telefonie.

Ja, dat is een van de grote voordelen van VoIP. Overal waar u over een internetverbinding beschikt kunt u inloggen op uw eigen telefooncentrale en kunt u bellen met, en gebeld worden op uw eigen nummer.

Het aantal toestellen wat kan worden aangesloten op een VoIP centrale van Javelin is feitelijk oneindig groot. U zult eerder tegen de limiet van de beschikbare bandbreedte van uw verbinding aanlopen dan dat de VoIP centrale het aantal toestellen niet kan verwerken.

Ja, met een VoIP centrale belt u onderling gratis. Ook wanneer u van de ene vestiging naar de andere vestiging belt. Uw telefoonnetwerk bestaat immers voor een deel uit het internet. Ook zijn voor alle vestigingen van uw organisatie overal dezelfde functionaliteiten beschikbaar.

De geluidskwaliteit van VoIP is zo goed dat er bij de meeste VoIP centrales kunstmatig wat ruis wordt toegevoegd op de achtergrond om te voorkomen dan mensen denken dat de lijn dood is.

Staat uw vraag er niet tussen of wilt u dat wij een offerte voor u maken? Neem dan contact met ons op via ons online contactformulier.